Salon International de la Lingerie, Paryż – relacja

Na tegorocznej 47 edycji targów Salon International de la Lingerie w Paryżu (23-25.01.2010.) zaprezentowało się ponad 500 wystawców. Około 70% z nich to wystawcy zagraniczni, a 90 firm pojawiło się po raz pierwszy. Odnotowano bardzo dużą liczbę gości – było ich ponad 18 tysięcy, przy czym blisko 60% z nich przyjechała z zagranicy.
Targi umiejscowione były w dwóch nowych pawilonach – 3 oraz 4. Równolegle, w innych halach odbywały się targi odzieżowe Prêt-à-Porter, Who’s next oraz Eclat de Mode.

Organiztorzy International de la Lingerie podzielili ofertę na 5 działów.
W pawilonie 4 pod hasłem „BE ESSENTIAL” wystawcy prezentowali bieliznę, gorsety oraz wyroby pończosznicze. Licznie reprezentowani byli tu francuscy wystawcy między innymi: Chantelle, Lou Paris, Simone Pérèle, Implicite i Lejby, ale także włoska Max Mara, czy też obecna już 15 lat na polskim rynku firma Veneziana.
“BE CHIC” to z kolei wystawcy kolekcji luksusowych oraz projektanci – m.in. z Włoch: Paladini, Verde Veronica, Margherita Mazzei i Si é Lei, oraz ze Stanów Zjednoczonych: Donna Karan, DKNY i Carol Malony.
Młodzi projektanci i kolekcje awangardowe obecni byli w tym samym pawilonie pod hasłem „BE SPICY”. Zaprezentowali się m.in. z Wielkiej Brytanii – Only Hearts, Damaris i Lounge Lover.
„BE MEN” – to również pawilon 4, wystawcy bielizny męskiej oraz homewear. Swoją ofertę przedstawili m.in. John Galliano i Olaf Benz z Niemiec.
Pawilon 3 “BE LOUNGING” to homewear, loungewear i bielizna nocna, którą wystawiali m.in Taubert i Eva B Bitzer z Niemiec, Rue du Faubourg z Francji oraz polska firma Coemi, która jest czołowym producentem ekskluzywnej bielizny damskiej od 1994 roku.
Agencje stylistów Nelly Rodi i Carlin International zorganizowały spotkania i konferencje oraz forum trendów „Body Unlimited” i „Very Couture”.

Koncepcja “Body Unlimited” to otwarcie branży na inne obszary jak sport, uroda itp. Chodziło o zaprezentowanie wyrobów w nieco innej konwencji. Udało się to dzięki widowiskowym pokazom sportowców, tancerzy, oraz gimnastyków.
“Very Couture” natomiast, to próba zainspirowania gości odwiedzających targi w różnych obszarach związanych projektowaniem, produkcją, jak też promocją i sprzedażą bielizny. Prezentowane obszary Very-Désir-Perfection-Vision różniły się sposobem prezentacji, dynamiką i atmosferą.