CPD Düsseldorf 2010 – relacja

Na międzynarodowych targach mody damskiej i akcesoriów CPD w Düsseldorfie (25-27 lipca 2010) prezentowano zarówno najnowsze projekty kolekcji z trendami na sezon wiosna/lato 2011, jak również kolekcje gotowe już do sprzedaży. Wśród 450 wystawców i 950 kolekcji, ponad 40 wystawców wzięło udział w targach po raz pierwszy.

Jak co roku, nie zabrakło też firm i projektantów z Polski. Na targach zaprezentowały się: 9fashion – jedna z największych polskich firm produkujących odzież ciążową, Desperado London – firma specjalizująca się w produkcji i sprzedaży odzieży dla młodych kobiet, P.P.U.H. PAOLA – producent eleganckich kreacji wieczorowych i kostiumów całodziennych, Nutrex – przedsiębiorstwo zajmujące się obrotem naturalnymi skórami futerkowymi oraz dodatkami i galanterią wykonaną ze skór futerkowych, STUDIO ART – Renata Kill-Kentel z Wrocławia. Podczas kilku pokazów pod hasłem „Inspiration & Design” swoje kolekcje z pracowni ZUZA BART zaprezentowała Zuzanna Bartecka – polska projektantka, która od wielu lat eksperymentuje z nitką lnianą.

Aby umożliwić odpowiednią ekspozycję i zapewnić właściwe otoczenie produktom oferowanym przez poszczególnych wystawców, organizatorzy zaoferowali kilka segmentów dla różnych rodzajów mody: Gallery – dla niemieckich i zagranicznych projektantów oraz ekskluzywnych kolekcji skierowanych do kobiet, które lubią eksperymentować i są otwarte na nowe trendy, Italian Suite – dla firm i projektantów z Włoch, zorganizowany we współpracy z włoską Izbą Mody Ente Moda Italia (EMI) , Boutique – jakość, styl i poczucie indywidualności, przeznaczony przede wszystkim dla międzynarodowych marek, kierujących swoją ofertę do średniego segmentu odbiorców, Concept 11 – moda skoncentrowana na innowacyjnych markach i nowych trendach, Modern Essentials, Decorate, Luxury Womens Wear, Big is Beautiful – odzież damska (rozmiary powyżej 42), ale także bielizna, obuwie i dodatki, Maternity – z wygodną, ale także uwzględniającą aktualne trendy w modzie, odzieżą ciążową. Dodatkową atrakcją był przeprowadzony po raz pierwszy pokaz odzieży ciążowej, połączony z tzw. Happy Hour – poczęstunkiem winem i przekąskami, które były znakomitą okazją do spotkania i wspólnych rozmów.

Pomimo nieco niższej w porównaniu z poprzednim rokiem frekwencji (spadek liczby odwiedzających z 18700 do 17000), wystawcy chwalili sobie wielonarodowy charakter targów (licznie reprezentowana była Europa Wschodnia, a goście przybyli aż z 42 państw) oraz fakt, że przejawiali oni dużą gotowość do zamówień, spowodowaną zapewne poprawiającą się koniunkturą i uszczupleniem swoich zapasów magazynowych.
Nie zakończyły się jeszcze, zapoczątkowane już w lutym, zmiany w formacie targów, ale prawdopodobnie zostaną one zrealizowane do końca roku.

Następna edycja targów CPD odbędzie się w dniach 6-8 lutego 2011.